måndag 14 juli 2014

Däckstolar på plats!

 
Det tar sig mer och mer på nya trädäcket. I brist på möblemang har stolar under en tid flyttats från annan uteplats men nu behövs inte det längre! För en liten tid sedan fick vi ett par gamla däckstolar från min faster och farbror (Tack Susanne och Lars!). De använde inte dem längre och jag tycker att det är perfekt när gamla saker kommer till användning någon annanstans (läs hos mig:).
 
Rosen till höger är Rosenholm som fanns med i förra inlägget men då från andra hållet.
 
 

I helgen inhandlades dynor av samma färg och märke som stolarna har på uteplatsen en bit upp så det ser enhetligt ut. Nu ska maken bara bygga ett litet bord som passar till.
 
Rosen i bakgrunden är Laguna. En riktig långblommare som jag gillar starkt.
 


Den silversvarta färgen som blir på teak som inte behandlas kan vara jättefin men de fick sig ändå en omgång av högtryckstvätten för att bättre passa ihop med andra befintliga möbler. Här står de före sin tvätt.
 
 
Apropå vatten så får man kanske passa sig vad man ber för. Jag tyckte att förra veckan var lite väl varm och torr men på mindre än ett dygn lördag/söndag fick vi 73 mm regn! Nu får det gärna komma lite värme igen!

9 kommentarer:

  1. Härliga solstolar som passar perfekt. Gillar färdigpatinerat och ett litet bord blir pricken över i. Gott att ha en händig karl. Det har jag också.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jättefina stolar och jag gillar, som du, återanvändning!
    De är ju som gjorda för den nya altanen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Så fina de blev där dina däckstolar och jag är liksom du för återanvändning. Vill också passa på att säga att jag tycker att det är så roligt att ni satsat på att fixa vackra klätterstöd. Det finns alldeles för få av dem och ni är en ljuspunkt på den fronten.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det blev! Klassisk modell som säkert håller många år till. Vad bra det är när man kan byta grejer med varandra, i stället för att köpa nytt.
    Verkligen läckra spaljéer ni har byggt, måste jag också passa på att skriva. Originellt och läckert!

    SvaraRadera
  5. Så fina stolar! Vi letar också sådana. Gärna begagnade för de är ganska dyra som nya tycker jag. Letar vidare...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Va mysigt "inbäddat" av rosor, fin patina på de "gamla" stolarna.

    Ha det gott, kram :)

    SvaraRadera
  7. Härligt att ha varit på semester och Grekland är ju aldrig fel, alltid rätt! Harmoniskt.
    Och nu kan du sitta där i dom fina stolarna och bara skåda ut över din fina trädgård! Och koppla av.....och så ser man nåt som behöver göras och så är det full rulle igen, eller hur!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Superfinal stolar som passar perfekt på ert nya däck. Det kanske finns en chans att sitta still lite ;)
    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
  9. Stolarna passar perfekt. Kan tänka mig att du sitter bra där medan du ser ut över ditt paradis. :-)

    Ha det så bra!

    SvaraRadera