söndag 24 mars 2013

Som ett vakum...



...både ute och inne.



 
Ja våren kom ju helt av sig. Jag vet knappt hur man ska förhålla sig till rådande väder. Det är kallt. Växterna ser ut att frysa. Jag fryser. Magnolian ser ju lite smart ut i sin värmande, fluffiga ytterrock, men ändå. Det är snart april. Och snorkallt. Alltså så kallt att snoret börjar rinna så fort man sticker näsan utanför dörren, även om man inte är förkyld.

Och det där med att vara sjuk ska vi knappt prata om. Jag får tacka för alla hälsningar. Det var väl den segaste sjukan jag varit med om. I dag är jag i alla fall i lodrät position. Sofforna och sängen här hemma har helt klart fått nog av mig. De senaste tre veckorna tror jag att jag bara drar ett streck över. Bara så där.

5 kommentarer:

  1. Stackare! Känns som många är och har varit sjuka och nu måste våren komma igång annars blir jag tokig :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Usch, det lät jobbigt! Skönt att du är på benen nu i alla fall.
    Du får leta reda på ett ställe i lä och vända näsan mot solen!
    Sen får vi väl hoppas att vädret slår om till påsk!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Din stackare! Tur att du är på banan igen nu:)).
    Hoppas på varmare och mindre blåsigt väder till påsk.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Skönt att du håller dig upprätt igen. Om man ska försöka vara positiv så är det ju bra att det inte varit kanonfint vårväder när du legat sjuk. DÅ hade du varit frustrerad över att inte orka gå ut tror jag.

    Kan man våga hoppas att detta hemska väder tar slut när mars månad tar slut?

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja fy det är inte kul att vara sjuk! Skönt att du är på benen igen! Man kan ju undra vart våren tagit vägen, här har jag inte sett skymten av den heller, tråkigt! Hoppas det vänder snart!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera