lördag 21 april 2012

Kallt, regn, varmt!

Vilken konstig dag! Iskallt på förmiddagen och vinterjacka på. Efter lunch kom regnet och det vara bara att gå in. Sedan kom solen och värmen och man kunde ta av sig till bara en tunn tröja! Skumt väder helt enkelt.


Hörnan börjar anta en viss form. Det har kommit månadssmultron på plats i kanten och mot väggen växer tre tuvrör. Det kommer såklart hända något i mitten också, men det kommer senare! Storklockan frösår sig hysteriskt och slår sig ner överallt den behagar, även där det bara finns stenmjöl! Magnolian har snart tagit av sig vinterpyamasen och är nyduschad efter regnet. Pionerna växer och penséerna växer också överallt.



Man ska ju skapa siktdjup i trädgården. Här får en soffa agera siktdjup även om det inte är så långt bort i trädgården. Gillar att det är så öppet framför den, att man verkligen får lyfta blicken när man sitter där. Violerna som luktar godis sprider sig glatt, vilket uppskattas. Jordgubbslandet vaktas av, ja, vad ska vi kalla honom? Ingen aning, men han gör sig bra där! Ullungrönnen kämpar på och uteplatsen försöker hämta sig efter eftermiddagens skyfall. Det tar en stund innan det torkar upp. Fast det behövs regn, så mig gör det inget att det kommer en del skurar.

11 kommentarer:

  1. Vad fint det är hos dig. Jag gillar din spaljé vid husväggen. Jag tycker det är spännande med siktdjup, inte helt enkelt att få till. Ditt är fint!
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint den nya rabatten börjar att ta fart//Britt

    SvaraRadera
  3. Ja det börjar ta form :) du har så snyggt. Gillar din Ödla/drake eller vad det är :) Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Här höll det kalla och gråa vädret i sig hela dagen. Hoppas verkligen på varmare i morgon för jag har planer på att klippa rosorna. Visst kan jag vara ute så länge det är uppehållsväder men det blir bra mycket roligare om de tär lite varmt i alla fall.

    Jag gillar verkligen dina bilder och din/er trädgård. Känner att jag får inspiration som jag ibland inte kan direkt ta på men jag känner den ändå.

    Jag måste erkänna att jag verkligen hatar den där storklockan. Den är överallt där den inte ska vara.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Om man ska tänka positivt så kan man ju glädja sig åt att det kommer att ta fart något alldeles oerhört när väl värmen kommer, så ordentligt vattnat som det är:)

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag gillar din trädgård, jag har sagt det förut och jag säger det igen! :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Du har det så vackert!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Angående rosorna så brukar jag fylla på med jord på hösten så att det blir ungefär 15 cm. Jag har så svårt att göra det när det bara är pinnar som ska ner i jorden :-). Ler när jag ser min kommentar ovan och att den nya profilbilden gör att jag inte har något huvud. Kanske får försöka redigera den lite :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Åh, jag vill också ha regn! Här är det jättetorrt!
    Igår hade vi strålande väder hela dagen och ovanligt varmt - idag är det helgrått! Men inget regn, tyvärr!
    Din nya rabatthörna ser ut att bli jättefin!
    Söndagskram, Monica

    SvaraRadera
  10. Vad fin din trädgård är! Jordgubbsvakten var en rolig en!

    SvaraRadera
  11. Läcker rumsavdelare eller vad man ska säga.....gillar sick sack mönstret :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera