tisdag 25 oktober 2011

Ensam, övergiven och misshandlad...


...låg den där på asfalten på plantskolan! Jag var bara tvungen att förbarma mig över den. Omkullblåst och i en på tok för liten kruka, som ni ser på rotklumpen i mitten! Nu har denna Sorbus Dodong blivit lite ompysslad genom att få rötterna lite upptrasslade och en ny stor (ser liten ut på bilden, förvirrande...) kruka runt fötterna. Den ska få bo på altanen där nere och få en snygg ytterkruka till våren. Gillar träd på trädäck. Det blir ombonat på ett mysigt sätt. Trädet är över 250 cm utan kruka. Cirka 300 kronor kostade denna kompis. Det är ju mindre än lunch på stan en arbetsvecka. Jag äter inte ens lunch på stan. Så jag är värd denna ullungrönn!

8 kommentarer:

  1. Vilken dramatisk rubrik! Tur att inget allvarligt hänt dig utan att du gjort en god gärning. Snyggt träd, det måste tycka livet är underbart nu när det får bo hos dig och bli ompysslat.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så fin, och vilket bra hem den kommer få hos dig! Det är den värd efter allt den fått utstå.

    Tack för kommentaren hos mig om Carmencitan. Har ju sett hur fin din är och har funderingar på att blinga den lite a la Hallontrollet i vår! ;)

    Konstigt att inte kommentarerna går fram, det var ju samma problem som många hade för några veckor sen med Blogger. Testa att byta webbläsare, själv har jag Google Chrome och har inte haft några sådana problem.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Ett av mina favoritträd, det är en klar tillgång i trädgården oavsett årstid! Oh vilket fyndpris det var på det =) Vill minnas att jag betalade 69kr för mitt men det var (då)betydligt mindre / Kram gittan

    SvaraRadera
  4. Jättefin! den var du säkert värd!
    underbara röda blad!!!
    kram

    SvaraRadera
  5. Jag tror att jag ska sätta en sådan på min önskelista faktiskt.

    Tur att det finns förbarmande människor som du som kan ta hand om sådana övergivna växter.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. 300 kr var fantastiskt billigt för din Ullungrönn! Ett riktigt klipp! Vår Ullung är 13 år gammal och köptes 1998 för 450 kr!
    Och den har varit värd vartenda öre!
    Den är vacker på våren när den slår ut, men vackrast är den just nu - man tror att det brinner i trädet...
    Du vet att den blir c.a 10 m hög, va?
    Så du kan inte ha den i kruka så länge...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Klart du var värd denna och vilket bra pris ha en bra dag//Britt

    SvaraRadera
  8. Så bra att du tog tillvara på den kram Suss

    SvaraRadera