söndag 8 maj 2011

IKEA-krukor, tulpaner och lite annat

Dessa färgglada krukor fick följa med hem från IKEA och kommer bli perfekta att ha kryddor i på altanen.



Gillar färgen.





Den passar väldigt bra både till den gulbladiga och kopparfärgade smällspirean som syns i bakgrunden.




Fluffig tulpan.




Gamla tulpaner i gräsmattan. Jag ska se hur det blir om man låter bli att klippa gräsmattan under träden. Jag tror att det kan komma lite annat än bara gräs eftersom där tidigare har varit en rabatt. Scillan har blommat över men den finns där också.




Sockblommans blad ser nästan självlysande ut med solen som lyser igenom.




Pelarkörsbär.




Lite närmare.




Fler tulpaner.




Den här godingen har frösått sig själv på helt fel plats men får vara kvar!




Avenbokshäcken som planterades runt stenön börjar slå ut sina blad men det går ganska segt tycker jag. En del plantor är väldigt utslagna medan andra knappt har börjat.


Idag har det nästan varit sommar även om vinden har blåst en del. Det blev en tur till stranden och lite påtande i rabatterna.

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att frosten har varit och förstört en del i din fina trädgård. Dem kanske kommer igen om man klipper ner dem redan nu?
    Snygga krukor du skaffat, verkligen läckra!

    SvaraRadera
  2. Här har vi också ett hörn av tomten, där det tidigare varit en rabatt, men som jag nu låter vara en liten "vildmark", och där kommer det upp massor av olika blommor! Så, lycka till!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ah, där kommer den, avenbokshäcken, det skall bli så kul att se den när den slagit ut, för det får vi väl?
    Lustiga är dom penséerna som frösår sig där det är som kargast!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Läckra sommarfärger på krukorna, nästan så att t.o.m jag blev sugen på att ta en tur till IKEA. Krukor är nog det enda jag köper där om jag ens kör dit (efter flytten till Svågertorp gör jag det nästan aldrig) Jag gillar också färgen på den tulpanen, 'Gavota' ser det ut att vara... Sol även idag och mindre blåsigt, trädgården kallar för jag är ju ledig =)
    Ha det gott / Kram gittan

    SvaraRadera