onsdag 20 april 2011

Japanskt gaffelolvon







Mitt japanska gaffelolvon blommar nu! Det är inget stort träd/buske ännu men den planterades bara förra sommaren. Förhoppningsvis blir det 2-3 meter i alla fall. Blommorna kommer slå ut mer och bladen kommer växa och bli rejält stora, på hösten blir de fint rostfärgade.


Angående min gamla järnsäng på stenön så kommer det såklart bli lite släpande in och ut av en madrass, men det får det vara värt. Jag vill ha sängen under bar himmel, det är lite det som är poängen!

3 kommentarer:

  1. Oj, jag trodde att det var en klätterhortensia!
    Så vacker!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Att sova under bar himmel är underbart, klart man får släpa madrassen. Jag tänkte ett slag att du säkert har mannen din att göra en fantastisk stålkonstruktion så du kunde dra en baldakin över eller så.....hade inte förvånat mig om du uppfunnit något riktigt läckert!

    Olvonet är fint, jag har ett liknande, men den busken lever en tynande tillvaro under fågelbordet, det är liksom slitet därunder. Din ser jättefin ut!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Tänkte önska dig en Glad Påsk och tacka för all härlig inspiration du ger i din blogg.Känner mig stressad över mina stackars rosor som inte fått någon skötsel alls änn så länge. Den här årstiden är så intensiv så jag står som en åsna mellan hötapparna och vet inte var jag ska börja... men nu stundar en härlig trädgårdshelg!
    Må så gott
    /Karin

    SvaraRadera