torsdag 3 mars 2011

Vår...

...är det kanske inte riktigt men visst är den på väg. Jag ser knoppar både lite här och där. Rosorna börjar skjuta nytt, tulpanerna börjar sticka upp, klätterhortensian har tjocka knoppar och pioner, fänrikshjärta och löjtnantshjärta är en bit på vägen.

Men det är kallt! Jag vill att marken ska tina upp så jag kan gå ut och gräva lite. Bara att vänta, vänta... Jag har i alla fall vårstädat i alla rabatter. Tjälen har ställt till det med vissa plantor ser jag. De har liksom hoppat upp lite ur jorden, precis som plattsättning och liknande kan göra. Hoppas de sjunker ner lite när tjälen släpper, annars är det väl bara att lägga mer jord runt. Det blev inte så förra året.

Angående bygglovet blir det inget. De har varit här och tittat och vi kommer antagligen aldrig att få som vi vill även om vi driver det och dessutom skulle det kosta oss en massa.

1 kommentar:

  1. Hmmm, du är ju nästan med i Vårteckensutmaningen i alla fall...
    Kram, Monica

    SvaraRadera