måndag 13 december 2010

Längtar...

...efter att det inte ska vara 10 minusgrader och ett hårt snötäcke ute! Jag undrar hur rabatterna mår? Framförallt det som planterades i år. Klarar sig allt?

Snön och kylan kom tidigt i år men ändå känns det redan ganska hoppfullt! Det känns inte sååå avlägset tills plantskolorna slår upp portarna igen framåt mars. Jag har inga större projekt för 2011, inte som i år. Jag planerar en liten rabatt bredvid trappan på framsidan och kanske en rabatt som binder i hop två träd. Lite växtstöd och någon spaljé ska jag också försöka få maken att svetsa till. Annars ska jag nog ha ett lugnt trädgårdsår 2011 och njuta av det jag har!

6 kommentarer:

  1. Ja, växterna kommer att klara sig tack vare att vi har ett snötäcke! Ser du, det är jättebra med snö. Hade det varit barmark däremot hade det varit riktigt kritiskt. Det har livet lärt mig och jag tror att det är så!
    En underbar bild har du plockat fram!
    Ha det gott dom sista minuterna på Luciadagen!
    KRam

    SvaraRadera
  2. Åh vad det är skönt att du inte tycker att det är så avlägset till våren! Idag har det varit så kallt här, att man misströstar.
    Det mesta av vår snö smälte bort igår men idag har det varit smällkallt och det lär komma mer snö i veckan...
    Jag längtar efter våren!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Jag funderar också på att lägga mina trädgårdsplaner på hyllan nästa år, kändes som om jag knappt hann njuta av det som redan finns. Men jag vet hur jag är så det lär säkert bli åtminstone ett srörre projekt...

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  4. Du kan tro att jag längtar!!!!! Men snart är det vintersolstånd och då blir det ljusare igen och rätt som det är tittar snödropparna upp längs med husväggen och garageuppfarten och DÅ känner jag att det åter går "på rätt håll" Men just nu längtar jag efter att frökatalogerna ska trilla in brevlådan min, vill minnas att de kom denna veckan förra året =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Just nu längtar jag itne alls ut till rabatter och odling men ajg vet att så fort juldagarna passerat så kommer tankarna, planerna mm igen. Så är det alltid!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. längtar också till varmare tider//Britt

    SvaraRadera