lördag 27 mars 2010

Snömögel och andra vårtecken...

Regnet vill inte ge med sig men jag vill vara ute! Helgen har hittills gått åt till att plantera vårblommor, klippa ner gamla perenner, ta fram trädgårdsmöblerna, stötta träd i behov av det, leta efter vårlökar som jag har glömt var jag har petat ner samt konstatera att gräsmattan för första gången i sitt femåriga liv drabbats ganska hårt av snömögel! Vi brukar aldrig ha snö på gräsmattan på det sättet som det varit denna vintern och grässorterna i södra Sverige är tydligen ofta sämre på att stå emot angreppen. Har läst på lite om snömögel och hoppas att de har rätt som menar att det ofta kommer nytt gräs i fläckarna och att man inte behöver så i hela gräsmattan!

Nyplanterat!

Trädgårdsmöbler på plats! Bara solen och värmen som fattas.....
Vårstädat!
Allium
Snömögel....
Nya stolpar, ny uppbindning och en massa snömögel i bakgrunden

3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Roligt att hitta till nya intressanta och roliga bloggar, detta är mitt första besök hos dig men jag kommer att kika in här fler gånger.
    Så härligt att ha plockat ut trädgårdsmöblerna redan! Kanske vi gör det till påsk om vädret tillåter det...
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  2. Vad vårfint du har gjort både i rabatter och krukor och redan plockat fram utemöblerna! Jag älskar optimister. Helgen bjuder annars mest på regn och rusk och gråmulet. Men bakom molnen lyser solen det vet jag med säkerhet. Ha en go söndag!
    //Carolina

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att vara optimistisk när det gäller trädgården! Vill att utemöblerna bara ska stå där och vänta på mig den dagen solen skiner!

    Louise

    SvaraRadera