tisdag 19 januari 2010

Sommarprojekt?


Jag gillar tanken på att få göra en massa i trädgården till sommaren! Andra kanske njuter av det färdiga resultatet men jag njuter även av vägen dit. Våren och sommarens planer är bland annat en ganska stor ny rabatt i ett hörn och lite utmed staketen åt två håll. Den ska blandas med perenner, rosor och kanske någon lite större buske eller ett mindre träd. Jag ska också flytta ett äppelträd så fort tjälen går ur marken. Det ska flyttas för att i framtiden ha möjlighet att bygga ett växthus precis där trädet står idag. Drömmar får man ha!

4 kommentarer:

  1. Kul att hitta en ny blogg! Visst är det arbetet som är så kul, färdigt blir det aldrig.

    Tittar in igen!

    SvaraRadera
  2. När det gäller trädgårdar så är det arbetet som är det roliga. Även om man kan njuta av ett färdigt resultat finns det alltid mer att göra, någon perenn behöver delas, det skall rensas ogräs, beskäras, vattnas, gödslas.....listan är lång och det roliga tar aldrig slut:-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller också med, det är arbetet som är det bästa med trädgård. Men självklart njuter man av det frädiga resultatet också =) Flytta träd har jag ockso gjort. Vårt ena äppelträd har vi flyttat två gånger men nu får det allt stå där det står. Vi har faktiskt flytat växthuset också måste jag erkänna, men det vågade jag nästan inte be maken om "skrattar" Tur att man har en snäll sådan ;-P

    SvaraRadera